Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prvky experimentálního zařízení k výzkumu rekuperace energie vozidel
Vašíček, Jakub ; Jurík, Miroslav (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na volbu hydraulických komponent experimentálního stendu pro výzkum hydrostatické rekuperace brzdné energie těžkých vozidel pro stavebnictví, hromadnou dopravu či komunální služby. Středem pozornosti pro výběr hydraulických prvků je zadávající firma Bosch Rexroth. Práce klade důraz na samotnou volbu a srovnání hydraulických prvků, neřeší konstrukci stendu ani matematický model, část práce je věnována vymezení trendů budoucího vývoje v oblasti hydrostatické rekuperace energie. Účelem stendu je simulace provozních podmínek těžkých vozidel, zjištění efektivnosti rekuperace a návrhu konkrétního konstrukčního řešení pro danou situaci. Konkrétním výstupem experimentálního stendu je analýza vhodnosti užití a navržení konstrukčního řešení pro silniční válec AMMANN AP 240 H.
Alternativní pohony automobilů
Filip, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza aktuálně používaných alternativních pohonů automobilů, jejich srovnání se současnými zážehovými a vznětovými spalovacími motory. Seznámení s technickým řešením jednotlivých pohonů a jejich kategorizace do několika základních skupin, podle charakteristických klíčových rysů. Dále obsahuje bližší seznámení s nejdůležitějšími komponenty automobilů, vyžívajících tyto alternativní pohony a současně jejich přednostmi ale také nedostatky, které nyní brzdí rozšíření těchto pohonů, z hlediska ekonomického i technického.
Simulace funkce obvodu pro rekuperaci energie
Kubíček, Ondřej ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a optimalizací matematického modelu pro simulaci rekuperace energie u hydrostatických systémů. Matematický model by měl spolu s experimentálním stendem sloužit k simulaci provozních podmínek vozidel využívajících hydrostatickou transmisi energie. Jedná se zejména o vozidla pro svoz komunálního odpadu, vozidla městské hromadné dopravy, či o těžké stavební stroje. Práce shrnuje dosavadní pokusy při návrzích analytických modelů, popisuje funkci vytvořeného programu v MATLABU, a dále se věnuje analýze míry vlivu jednotlivých vstupních parametrů na výstup výpočtu.
Moderní hybridní pohony osobních vozidel
Švoma, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou současných hybridních pohonů v osobních automobilech. Práce obsahuje kategorizaci hybridních pohonů podle konstrukce a využití. Zabývá se také rozborem jednotlivých komponent a popisuje vhodnost jejich použití v různých situacích. Dále je zaměřena na aktuální nabídku hybridních vozidel a možnosti dalšího vývoje. V závěru jsou zhodnocena ekonomická hlediska a vyhlídky pro použití těchto systémů v budoucnu.
VESTAVBA REKUPERAČNÍHO ZAŘÍZENÍ DO VOZIDLA
Svršek, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat přehled současného poznání a trendů v oblasti rekuperace energie motorových vozidel. Náplní je v první řadě základní funkce a komponenty systému rekuperace kinetické a tepelné energie. V další části se zabývá vestavbou konkrétního zařízení do vozidla se zhodnocením v podobě ekonomické a ekologické návratnosti.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Úpravy čerpadla pro provoz v turbinovém režimu
Jahn, Jan ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Hydraulický návrh hydrodynamického stroje je proveden s cílem dosáhnout vysoké hodnoty účinnosti transformace energie. Hydraulický návrh čerpadla a turbíny má své specifické odlišnosti. Za pomoci numerické mechaniky tekutin jsou posuzovány úpravy hydraulických částí klasického odstředivého čerpadla s cílem zvýšit jeho hydraulickou účinnost při provozu v turbínovém režimu. Provedeny jsou úpravy oběžného kola, spirální skříně a je přidána sací trouba.
Stanovení účinnosti rekuperačního hydrostatického pohonu
Kobza, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je stanoveno kritérium účinnosti jednotlivých pracovních režimů experimentálního stendu při rekuperaci energie a následně vyhodnoceny záznamy jednotlivých měření. Vypočítány jsou také úspory energie při využití rekuperace energie. Ve druhé části práce je popsán proces digitalizace mapy měrné spotřeby paliva spalovacího motoru. Výsledky jsou konfrontovány s reálnou aplikací motoru na silničním válci Ammann AP 240 H. Navíc je v diplomové práci popsána tvorba bloku hydrostatického převodníku v programu MATLAB/Simulink 2012b. Blok je možné využít jako stavební kámen při tvorbě simulačních modelů.
Digitálně řízený vícekvadrantový zdroj
Chytil, Jiří ; Štekl, Petr (oponent) ; Kubíček, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou, návrhem a realizací čtyř-kvadrantových zdrojů jak v lineárním tak i spínaném režimu. Ve spínaném režimu se navíc zabývá možností rekuperace energie a optimalizaci odezvy zdroje na změnu povahy zátěže. Zdroje jsou navrhovány jako laboratorní či procesní zdroje pro obecné použití. Zdroje jsou navrženy tak, aby mohly být galvanicky odděleným rozhraním USB připojeny k PC.
Návrh turbodmychadla s rekuperací energie
Kadleček, Jiří ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím zbytkové energie ve výfukových plynech pomocí turbogenerátoru. Jedná se o turbínu spojenou s generátorem elektrické energie, která je vložena do výfukového potrubí. Cílem práce je zjistit jaký výkon turbogenerátor v dané aplikaci produkuje a posoudit jeho použitelnost v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.